Arama

Custom Search

26 Aralık 2010 Pazar

Papirüs


Papirüs, Cyperaceae ailesinden bir su bitkisi ve eski çağlarda bu bitkinin gövdesinden hazırlanan yazı kağıdının adıdır.

Eski Mısırlıların yelken, bez, hasır ve yazı kağıdı olarak kullandıkları papirüs onlardan Yunanlılara daha sonra Romalılara intikal etti ve M.S. 3. yüzyılda yerini parşömen alıncaya dek kullanımı sürdürüldü.

Yunanca papirüs kelimesi Kıptice’den ödünç alınmış ve neredeyse tüm batı dillerine girmiştir (İngilizce, Almanca, Fransızca Papyrus, Rusça папирус, İspanyolca, İtalyanca papiro)
 ·  · Paylaş
  • 650 kişi bunu beğendi.
    • Cihat Gümüş Duymuştm =)
      10 Aralık, 23:12 ·  · 
    • Osman Yumuk sen demi papirüs :)
      10 Aralık, 23:12 ·  ·  2 kişi · 
    • Kardelen Bektaş Biliyordum (:
      10 Aralık, 23:13Facebook Mobil ile ·  · 
    • Emel Gün Biliyodum.. Ama bilgim tazelenmş oldu..
      10 Aralık, 23:13Facebook Mobil ile ·  ·  2 kişi · 
    • Şükran Bodur ewet bunu biliyrdm hatrlmş oldum tşk.
      10 Aralık, 23:13Facebook Mobil ile ·  ·  1 kişi · 
    • Selda HOŞ Bu denli bilmiyordm :)
      10 Aralık, 23:14Facebook Mobil ile ·  · 
    • Mustafa Günes Biliyordum .d
      10 Aralık, 23:14Facebook Mobil ile ·  · 
    • Ali Osman Karagöz Teşekkürler
      10 Aralık, 23:15Facebook Mobil ile ·  · 
    • Zilan Doğru Bilmez olaydık sınavda başımıza bela oluyorlar...
      10 Aralık, 23:15 ·  · 
    • Sercan Köksal hehe papirüs kutsal sır kitabındada geçiodu süepr kitap kesinlikle tavsiye ederimm
      10 Aralık, 23:15 ·  · 
    • Halil Tulum waLLa ben biLmiyordum .d
      10 Aralık, 23:15 ·  · 
    • Gullan Gyl gecmis olsun....
      10 Aralık, 23:16 ·  · 
    • Peyman Osman bişeyi de bilmeyim yahuuu
      10 Aralık, 23:16 ·  · 
    • Mehmet Kınalıgil Papirus un suçu ne !
      10 Aralık, 23:16Facebook Mobil ile ·  · 
    • Adnan Şenel en basitin den ortaçağ filmlerini izlesen gene bilir sin
      10 Aralık, 23:16 ·  · 
    • Ali Hoşgörür bnm bildiğim papirüs discoydu ama bu farklı bşymişş:D
      10 Aralık, 23:16 ·  · 
    • Cihan Bingöl Herkesde biliyomus :)
      10 Aralık, 23:17Facebook Mobil ile ·  · 
    • Sinan Baylan hepiniz biliodunuz vay anısını sayın seyirciler
      10 Aralık, 23:17Facebook Mobil ile ·  ·  1 kişi · 
    • Fth Krtl ‎..... Hatta arkadaşlar sende mi Bırutüs ? Lafı papirüsden gelme bukkadar derin anlammı bi kelime :)
      10 Aralık, 23:17Facebook Mobil ile ·  · 
    • Chris Hasanefe Çİftci bana bilmedigim bir bilgiden bahsedin sayın admin :)
      10 Aralık, 23:17 ·  · 
    • İsmini Vermek İstemeyen İzleyici daha bugün bu konuları bitirdim:) parşömen kağıdını mısırlıların bulduğunu öğrendim birde bugün:)
      10 Aralık, 23:18 ·  · 
    • Hasan Şener Papirüs u biliyordum da nerden geldiğini ve tarihsel gelişimini yeni öğrendim
      10 Aralık, 23:18Facebook Mobil ile ·  · 
    • Merve Yıldız minnacıcıkk gövdesinden kağıt mı :Ss
      10 Aralık, 23:18 ·  · 
    • Nebahat Eser 
      papirüs parşomen ve kağıt üçlüsünün ilk atlısı.. e şimdi bide klavye ve ekran çıktı ama onları bu kategoriye sokmak ağrıma gidiyor..
      her ne ise, papirüs kripteksin ketumu; kripteks şifre girilmeden açılır yada kırılmaya kalkılırsa içindeki...Devamını Gör
      10 Aralık, 23:18 ·  ·  2 kişi · 
    • Sezer Çetin Bitki olarak biliyordum sadece. Kağıt vb şeyler olarak kullanıldığını da öğrenmiş oldum.
      10 Aralık, 23:18Facebook Mobil ile ·  · 
    • Yasemin Keskin Hm.herkes biliyrmus ne gûzel.
      10 Aralık, 23:19Facebook Mobil ile ·  · 
    • Onur Uslular paper ismini burdan alıyor zaten
      10 Aralık, 23:20 ·  · 
    • Sefika Tümay ‎(Y)
      10 Aralık, 23:20Facebook Mobil ile ·  · 
    • Emel Aydın Evet güzel bilgi..
      10 Aralık, 23:20Facebook Mobil ile ·  · 
    • Esila Sena Osmanli Bu sayfanin milleti ne mutevaziymis yahu...
      10 Aralık, 23:21Facebook Mobil ile ·  · 
    • Sevil Manav teskr
      10 Aralık, 23:22 ·  · 
    • Mehmet Güney parsomen icat oLdu papyrus bozuLdu....
      10 Aralık, 23:24 ·  ·  2 kişi · 
    • Beyza Nur Karadeniz Bilgye acmis millet lakin biraz daha gunumuzde olan bitenler hakknda olmasi eminim ki daha makul olacak
      10 Aralık, 23:28Facebook Mobil ile ·  ·  1 kişi · 
    • Uğur Karataş eet aynen ole :)
      10 Aralık, 23:29 ·  · 
    • Melek özen papirüs da vinci şifresi kitabında ve filminde geçiyor ben de biliyordum ama hatırlamak güzeldi:)ben de da vinci şifresi ve melekler ve şeytanlar'ı herkese tavsiye ederim nasıl bittiğini anlamıyorsunuz sürükleyici ötesi...
      10 Aralık, 23:30Facebook Mobil ile ·  · 
    • Zafer Pekdemir evet ben mısırdan papirus aldım sahteleride var dikkat edin ama onlar ucuz ben aldım bazıları onlarca alıp satıyor
      10 Aralık, 23:30 ·  · 
    • Snm Cndr Evet papirüsü mısırlılar buldu ama parşömeni pergamonlular buldu sebebi de mısırlıların artık kendilerine papirüsü kullandırtmamasıydı
      10 Aralık, 23:30Facebook Mobil ile ·  · 
    • Selma Özkan Kagida dönü$ümü bihayli zahmetli,o günün $artlarina göre cok büyük bir ba$ari papirüsün bulu$u.Misiri ziyaret ederseniz mutlaka bir atolyesine ugramanizi tavsiye ederim.
      10 Aralık, 23:31 ·  · 
    • Erhan Yanık ‎:)
      10 Aralık, 23:31 ·  · 
    • Mustafa Snmz ‎:))
      10 Aralık, 23:32 ·  · 
    • Tolga Şen antpete papirüs cafe var La tam'da bugün ne demek Lan bu diye düşünmüştm sağOL aga =D
      10 Aralık, 23:32Facebook Mobil ile ·  · 
    • Himmet Karaman Bu mısırlılarda az değil ha.Adamlar nil nehrinin taşmasıni hesaplamak için geometriyi buluyorlar sırrı çözülemeyen piramit ler ve papirüsten yelken.Helal olsun adamlar zekii :)
      10 Aralık, 23:33Facebook Mobil ile ·  · 
    • Latıfe Kılıc Vay be Papirüs 21. yyda şekil yaptı hepsi bu. Yeni Nicki Microsoft Word Belgesi :))
      10 Aralık, 23:35 ·  · 
    • Mehmet Ali Oğolday Bilmek güzel bir erdem.
      10 Aralık, 23:36Facebook Mobil ile ·  · 
    • Yüksel Abdullah Telli sonuçta bitk.i bu be
      10 Aralık, 23:36 ·  · 
    • Fatma Canca Bılıyoduk bunu yınede tşk
      10 Aralık, 23:38Facebook Mobil ile ·  · 
    • Banu Çanak Sen neymişsn bea parirüs....
      10 Aralık, 23:43Facebook Mobil ile ·  · 
    • Yeşim Sungur Yıldız ben bilmiyordum valla ....sağolun....
      10 Aralık, 23:46 ·  · 
    • Aydan Şimşek ıyıymıs hacı...
      10 Aralık, 23:48 ·  · 
    • Erol Tanriverdi 
      MAŞALLAH NE KADAR BİLEN VARMIŞ BE.ASLINDA ÇOGUNUN BİLDİĞİNDEN ŞÜPHELİYİM AMA VARSAYALIM BİLİYORLAR.BURADA BİLİYORDUMMMM DİYE UKELALIK YAPACAKLARINA BİR SU BİTKİSİNDEN PAPİRUSUN NASIL ÜRETİLDİĞİNİDE ONLAR YAZSINDA NE KADAR BİLDİKLERİNİ BİR G...Devamını Gör
      10 Aralık, 23:55 ·  ·  1 kişi · 
    • Yaşar Kalmiş zamane gençleri ne kadar da cok biliyorlar:)))
      10 Aralık, 23:58 ·  · 
    • Snm Cndr Anlasılan aramızda nasıl yapıldıgını bilen var
      10 Aralık, 23:58Facebook Mobil ile ·  ·  1 kişi · 
    • Yeşim Egin Bu bir hatırlatma oldu,teşekkürler...
      10 Aralık, 23:59Facebook Mobil ile ·  · 
    • ÖzGe Korhan ÜNİDEYKEN SINAV SORUSU OLARAK NE COK CIKARDI :)
      10 Aralık, 23:59 ·  · 
    • Berna Güngörmez Hmm güzelmiş.. Eskiler daha bi zeki be!
      11 Aralık, 00:05Facebook Mobil ile ·  · 
    • Ahmet Kaya 
      EROL TANRIVERDİ' YE CEVABEN ;

      arkadaşım öncelik ben senin '' ukala '' diye tanımladığın o '' ben biliyordum '' diye yorum yapanlardan değilim .

      ama madem bu kadar yoğun talep var size nasl yapıldığını kısaca anlatayım ;
      ...Devamını Gör
      11 Aralık, 00:08 ·  ·  1 kişi · 
    • Ibrahim Igo Ipekli Bilmiyordum ama ögrendim sayenizde tesekkürler
      11 Aralık, 00:08Facebook Mobil ile ·  · 
    • Ebru Zehra Kılıç Da vinci şifresinde de vardı evet:)
      11 Aralık, 00:16Facebook Mobil ile ·  · 
    • Snm Cndr Ahmet bey'e tesekkurler bilgisini ukalalık yapmadan paylastgi icin. :) Bilgi alısverisi iste budur...
      11 Aralık, 00:21Facebook Mobil ile ·  ·  1 kişi · 
    • Muhammed Mustafa Şahin Evet İng. paper (kağıt) kelimesinin kökeni burası desene!!!
      11 Aralık, 00:31 ·  · 
    • Ali Akbaş ‎>D büyük bir icat :D ünide soru cıkmasına sasırdım bu konuyla ilgili :D
      11 Aralık, 00:34 ·  · 
    • Gülizar Tok Herşeyi bilen adam tsk ederiz xd
      11 Aralık, 00:57Facebook Mobil ile ·  · 
    • Didem Gülmüş Yeni ögrendgm bişey iyi oldu okumam.
      11 Aralık, 02:28Facebook Mobil ile ·  · 
    • Ümmi Güven Cakiroglu hımm güzell
      11 Aralık, 02:37 ·  · 
    • Ulas Mus peygamber efendimiz derki 30 deccal dünyaya gelmeden gerçek deccal ortaya çıkmayacak .ilk üçü gelmiş..bu konu hakkında bilgi edinmek isteyen özelden mesaj atsın
      11 Aralık, 02:39 ·  ·  1 kişi · 
    • Mehmet Nuri Çakto egede bu bitkiye japon şemsiyesi deniyor.
      11 Aralık, 09:19 ·  · 
    • Nilüfer Köroğlu bu bitkinin adını (japon şemsiyesi)diye duymuştum,kağıt elde edilebildiğini şimdi öğrendim.demekki almanlar kağıda bu yüzden (Papier)diyorlar(Papirüs)Papier)
      11 Aralık, 10:34 ·  · 
    • Servet Arslan biz bunu cyperus diye öğrendik (japon şemsiyesi)
      11 Aralık, 10:57 ·  · 
    • Velat Döker Papirüsün suçu ne ?
      11 Aralık, 11:50Facebook Mobil ile ·  · 
    • Musa Yavuz Tunca cinlerde ayakkabılarını papırusun bışeyını kullanıp yapıyolarmıs)))))
      11 Aralık, 15:25 ·  · 
    • Zeynep Birter lise 1deyim derte bunu işliyok
      11 Aralık, 15:53 ·  · 
    • Veysel Doğan helal olsun ahmet kaya gercekten guzel bılgı
      11 Aralık, 16:49Facebook Mobil ile ·  · 
    • Mustafa Öztürk ‎:))))))))
      11 Aralık, 17:31 ·  · 
    • Diyattin Demir Her zaman kullandigim kagit ,=)
      11 Aralık, 22:54Facebook Mobil ile ·  · 
    • Gülen Çelikkaya bu yorumu 16 yerin altına yaz gözlerini 4 kere kapa aç facebook un arka planında senin resmin çıkçak (facebook onaylı %100 çalışıyor kesin
      12 Aralık, 00:05 ·  · 
    • Ahmet Kalfatlı papirüs romanın son dönemlerinde yerini parşömene bırakmıştır.. suan dünyada italyanın belli baslı bölgeleri ve gabon hariç yetiştirilmemektedir..
      12 Aralık, 12:19 ·  ·  1 kişi · 
    • Ahmet Kalfatlı ahmet kaya bilgiler için çok teşekkür ederim..
      12 Aralık, 12:21 ·  · 
    • Ahmet Soysal 
      Papirus ü fazla abartmayalım. sonuçta ceylan derisi ve birtakım benzerleri de tabletlere varıncaya kadar yazı amaçlı kullanıldı.
      Piramitlere gelince sırları pekde abartılacak birşey değil. bilim maddenin manyetizma etkisini çözdüğünde daha ...Devamını Gör
      12 Aralık, 15:29 ·  · 
    • Ahmet çanka ahmet kalfatlı papirüs hakkında farklı bir bilgi verdin,bunu bilmiyordum teşekkürler :D
      12 Aralık, 18:30 ·  · 
    • Tasci Ömer Teşekkürler....
      12 Aralık, 23:35 ·  · 
    • Ercan Güney Mısırlılar Bu Bitkiden Giyecek Yapmışlar
      13 Aralık, 12:49 ·  · 
    • Hanna Balık papirüslerden parşömen yapılıo diye biliodum ama :D
      13 Aralık, 21:15 ·  · 
    • Hanna Balık doğruymuş :))
      13 Aralık, 21:16 ·  · 
    • Snm Cndr Papirüsle parşömen aynı amaç için kullanılıyor ama ayni madde degiller
      13 Aralık, 23:56Facebook Mobil ile ·  · 
    • Ceren Durdağı mısırlılar bundan kağıt yapmışlar.(nasıl olacak ki ben anlamadım)
      14 Aralık, 15:14 ·  · 
    • Yunus Lacin http://www.facebook.com/TheVideoStation Selam Arkadaslar .. Karı Kız sayfası acıp sayfama Bekliyorum Diyenlere İnat Adam Gibi Gelip Sayfama Bekliyorum arkadaslar Beğenmessen Cıkarsın %100 Eğlenceli
      17 Aralık, 21:21 ·  · 
    • Ramazan Aksoy la tamda ödewdi şaka şaka
      Perşembe, 17:16 ·  · 
    • Gamze Ezel Dülgergil Kabay 
      AHMET SOYSAL,PİRAMİTLERİN ABARTILACAK BİR ŞEYİ YOK DİYE YAZMIŞSINIZ.BU FİKRİNİZ ÇOK İLGİMİ ÇEKTİ.YA DÜNYA TARİHİ HAKKINDA BİLGİ EKSİĞİNİZ VAR YA DA HAKİKATEN ANTİK UYGARLIKLAR HAKKINDA HİÇBİR BİLGİYE SAHİP DEĞİLSİNİZ.BEN SİZİ KISACA AYDINLA...Devamını Gör
      Cuma, 10:12 ·  · 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder